Privacy Policy
10 SELECT BV Privacy Notice.
PRIVACYVERKLARING
Privacybeleid
10 SELECT BV Privacyverklaring.
Laatste update: 1 mei 2018
Bedankt voor het gebruik van 10 SELECT BV wervingsdiensten
Het doel van deze privacyverklaring is om u te vertellen welke persoonlijke informatie 10 SELECT BV van u verzamelt, hoe en wanneer deze kan worden verzameld en hoe we deze gebruiken om u toegang te geven tot onze wervingsdiensten en deze te gebruiken.
Persoonlijke informatie verwijst naar alle informatie die u kan identificeren als een levende persoon, zoals naam, adres, e-mailadres, Burgerservicenummer, telefoonnummer, bankgegevens, enz. We zullen dit in deze kennisgeving "persoonlijke informatie" noemen.
Wanneer deze kennisgeving "ons", "wij" of "onze" vermeldt, verwijst dit naar 10 SELECT BV die verantwoordelijk is voor uw persoonlijke informatie onder deze overeenkomst (de gegevensbeheerder).
- Informatie die we verzamelen
Wervingsbedrijven verkrijgen persoonsgegevens via verschillende bronnen. Mogelijk hebt u gesolliciteerd naar een functie waarvoor u door ons geadverteerd was, heeft u zich mogelijk rechtstreeks bij ons geregistreerd via onze website of heeft u uw gegevens geüpload naar een vacaturesite of sociale netwerksite voor het zoeken naar werk.
Er zijn drie hoofdcategorieën van informatie die we van u verzamelen, zoals hieronder beschreven.
- Informatie die u ons geeft
- Informatie die nodig is om onze Wervingsdiensten te gebruiken
Wij vragen en verzamelen de volgende gegevens wanneer u zich aanmeldt als kandidaat bij 10 SELECT BV. Deze gegevens zijn nodig voor een goede uitvoering van een overeenkomst tussen u en ons en om te kunnen voldoen aan onze wettelijke verplichtingen. Zonder dit kunnen we u onze wervingsdiensten niet aanbieden. Deze informatie omvat (zonder beperking);
- Algemene registratiegegevens - wanneer u zich registreert bij 10 SELECT BV hebben we persoonlijke informatie nodig zoals uw naam, adres, contactgegevens enz. om u werkzoekende diensten te kunnen bieden
- Werkverleden - om uw geschiktheid als kandidaat te beoordelen voor de vacatures waaraan we werken bij onze klanten, hebben we informatie nodig over uw dienstverband tot nu toe. Dit kan uw cv, opleiding, relevante kwalificaties en gevolgde cursussen, uw referentiegegevens en andere informatie zijn waarvan u denkt dat deze nuttig is om ons over uzelf te vertellen met betrekking tot uw zoektocht naar een baan
- Pre-employment screening – Als wervingsbureau zijn we gebonden aan de voorwaarden van de Gedragscode van uitzendbureaus en tewerkstellingsbedrijven 2003, die ons wettelijk verplicht om informatie te verzamelen en te verifiëren met betrekking tot; identiteit, geschiktheid voor een vacature en hun recht om te werken op de locatie waar de betreffende functie is gebaseerd.
- Verbeterde doorlichtingen – Voor bepaalde functies waaraan we werken, is het mogelijk dat we andere uitgebreide informatie over u moeten verwerken, waaronder (maar niet beperkt tot) informatie over uw fysieke en mentale gezondheid en uw strafblad tot nu toe. Dit staat bekend als "gevoelige persoonlijke informatie" en hoewel we al uw persoonlijke informatie veilig zullen bewaren, zullen we dit op een hoger niveau beschermen. Deze eisen worden gesteld en bepaald door de bedrijfstakken of organisaties waarmee we samenwerken, of door de overheid.
- Informatie die u ons geeft
Bovenop de informatie die we van u vragen om gebruik te maken van onze wervingsdiensten; u kunt ervoor kiezen om ons aanvullende informatie over u te geven, zodat wij de diensten die wij aan u leveren kunnen afstemmen. Deze aanvullende informatie wordt verwerkt op basis van uw toestemming.
- Aanvullende profielinformatie - dit kan extra informatie zijn over uw vaardigheden, uw carrièrehoogtepunten en prestaties tot nu toe en uw toekomstige ambities, inclusief het soort werk dat u zoekt, de locaties die u hiervoor in overweging wilt nemen en de mogelijkheden waarover u graag zou willen horen van ons.
- Overige informatie – U kunt ons andere informatie verstrekken wanneer u een formulier invult, reageert op onze enquêtes of wanneer u uw marketingvoorkeuren selecteert en beheert.
- Informatie die nodig is om u aan boord te krijgen voor een werkopdracht
Als u via ons een tijdelijke werkopdracht zoekt of krijgt aangeboden en aanvaardt, hebben we meer informatie van u nodig om deze overeenkomst aan te gaan en ervoor te zorgen dat u dienovereenkomstig wordt betaald. Dit kan omvatten, maar is niet uitputtend; uw bankrekeninggegevens, uw verzekeringsnummer of naamloze vennootschap gegevens, uw contactgegevens voor noodgevallen, gegevens over gelijkheid en diversiteit en mogelijk enige persoonlijke medische geschiedenis die nodig is om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen jegens u en onze klanten.
- Informatie die we automatisch verzamelen over uw gebruik van onze website
Wanneer u onze website bezoekt, wordt er een klein bestand naar uw computer gedownload, een 'cookie'. Cookies helpen ons, naast andere tools, om de prestaties van onze websites te verbeteren en uw ervaring te verbeteren.
We gebruiken cookies om ons te helpen:
- Onze website te laten werken zoals je zou verwachten
- Uw instellingen te onthouden tijdens en tussen bezoeken
- De snelheid/beveiliging van de site te verbeteren
- Verkeerspatronen van gebruikers controleren
- Begrijpen hoe onze bezoekers onze website gebruiken
- Optimaliseer onze onsite communicatie
Wat dit allemaal betekent, is dat u de best mogelijke gebruikerservaring en relevante informatie krijgt op basis van uw behoeften.
Wat we niet doen?
We gebruiken geen cookies om persoonlijke informatie te verzamelen die kan worden gebruikt om u te identificeren of om producten en diensten aan u te adverteren op andere websites.
Als u meer informatie wenst over ons gebruik van cookies, raadpleeg dan ons beleid hier COOKIESBELEID.
- Informatie die we van derden verzamelen
We kunnen ook informatie over u ontvangen van derden. Dit kunnen uw referenten zijn om de informatie die u ons heeft gegeven met betrekking tot uw werkgeschiedenis en prestaties te verifiëren, onze klanten kunnen persoonlijke informatie over u met ons delen, we kunnen informatie over u vinden op sociale media, b.v. LinkedIn of andere vacaturesites, een andere instantie of organisatie kunnen uw gegevens aan ons doorgeven, u kunt via een andere instantie naar ons worden doorverwezen als leverancier van een contract, of we kunnen andere informatie ontvangen van overheidsorganisaties bij het uitvoeren van antecedentenonderzoeken waar nodig.
- Klantgegevens
Deze sectie is van toepassing wanneer u een persoon bent die werkt voor een werkgever aan wie wij wervingsdiensten verlenen.
- Het leveren van wervingsdiensten – Als u een klant van 10 SELECT BV bent, moeten we informatie over u of personen in uw organisatie verzamelen en verwerken om u onze wervingsdiensten te kunnen leveren. Deze omvatten (zonder beperking); het vinden van een geschikte pool van kandidaten voor uw vacatures, u rechtstreeks of via een andere organisatie een Managed Service Provider (“MSP”) programma aanbieden, u rechtstreeks of via een andere organisatie Recruitment Process Outsourcing (“RPO”) diensten aanbieden, om u met marktrelevante informatie, of om potentiële kansen van u te vinden als onderdeel van onze wervingsdiensten.
- De informatie die we verzamelen – De informatie die we verzamelen over onze klanten is zeer minimaal en is over het algemeen alleen om ervoor te zorgen dat onze relatie en de diensten die we leveren soepel verlopen, of om te voldoen aan onze wettelijke vereisten. Deze omvatten (maar zijn niet beperkt tot) het bewaren van gegevens over onze transacties waar nodig om naleving van onze contractuele verplichtingen te garanderen, om eventuele vragen over juridische claims te beantwoorden, om de geschiktheid te beoordelen om contact met u op te nemen over mogelijke kansen en/of onze diensten, en om ervoor te zorgen dat naleving van deze privacyverklaring.
- Hoe we de gegevens gebruiken die we verzamelen
We gebruiken, bewaren en verwerken informatie, inclusief persoonlijke informatie, over u om onze wervingsdiensten aan u en onze klanten te leveren en te verbeteren en om te voldoen aan onze wettelijke vereisten.
- Het leveren van onze wervingsdiensten
- Indienen van details aan klanten – Als u solliciteert naar een functie waarvoor wij adverteren, of u verzoekt om voorgedragen te worden voor geschikte functies die overeenkomen met de voorkeuren die u ons heeft gegeven; we delen een deel van uw persoonlijke gegevens met onze klanten in verband met deze vacatures. Deze kunnen uw naam, werkgeschiedenis en eventuele relevante kwalificaties met betrekking tot deze vacatures bevatten.
- Verstrekken van rapporten aan klanten, beheren van loon- en werkprestaties - Om ons in staat te stellen onze prestaties te meten, zijn we verplicht om periodiek rapporten aan onze klanten te verstrekken. Deze informatie kan uw persoonlijke informatie bevatten om uw naam, salaris en totaal aantal gewerkte uren op te nemen en ook om aan te tonen dat wij voldoen aan onze wettelijke vereisten.
- Onze dienstverlening verbeteren
- Training van personeel – We controleren en evalueren regelmatig de prestaties van ons personeel om ervoor te zorgen dat we onze klanten een kwaliteitsservice bieden; dat deze service voldoet aan onze verplichtingen en in overeenstemming is met de beste praktijken. We controleren daarom uw gegevens in onze database en alle feedback die u ons geeft om deze te verwerken in de training die we bieden.
- Marketing – Waar u ons toestemming hebt gegeven om dit te doen, sturen wij u promotionele berichten, marketing, advertenties en andere informatie waarvan wij denken dat deze voor u interessant is. Dit kan informatie bevatten over onze verwijzingsprogramma's, wedstrijden, evenementen en enquêtes om onze website te helpen verbeteren en om feedback te krijgen over voorgestelde bedrijfsontwikkeling
- Delen en openbaarmaking
Om onze wervingsdiensten met succes te kunnen leveren, is het soms nodig om enkele van onze partnerorganisaties te betrekken om ons daarbij te helpen. We hebben deze partners zorgvuldig geselecteerd en hebben stappen ondernomen om ervoor te zorgen dat uw persoonlijke gegevens worden beschermd en veilig worden opgeslagen. De gevallen waarin het nodig is om uw informatie met deze partners te delen, worden hier beschreven;
- Delen met serviceproviders
- Partijen die namens ons gegevens verwerken – Om ons als bedrijf te helpen bij het leveren van onze wervingsdiensten, moeten we soms sommige van onze functies uitbesteden aan externe leveranciers. Deze derden hebben slechts beperkte toegang tot uw informatie, mogen uw informatie alleen gebruiken om deze taken namens ons uit te voeren en zijn verplicht om uw informatie niet openbaar te maken of voor andere doeleinden te gebruiken. Deze omvatten (maar niet beperkt tot) IT-ondersteuning, cloudplatforms om onze gegevens te hosten en op te slaan, aanbieders en platforms van opleidingen, juridische en professionele adviseurs, aanbieders van achtergrondonderzoek, verzekeraars en auditors.
- Managed Service Providers (“MSP’s”) of Recruitment Process Outsourcing-diensten (“RPO’s”) – Sommige van de organisaties waarmee we samenwerken besteden hun wervingsfunctie uit aan andere organisaties die MSP’s of RPO’s worden genoemd. Om ervoor te zorgen dat we je kunnen voorleggen aan een vacature bij de organisatie, moeten we werken via deze derde partijen die namens hen je gegevens en sollicitatie zullen verwerken. We zullen altijd overeenkomsten hebben om ervoor te zorgen dat uw gegevens volledig worden beschermd en uw rechten zijn hoe dan ook van toepassing.
- Delen met andere derden
- Van tijd tot tijd kunnen we door regelgevers of wetshandhavingsinstanties worden verplicht om hen informatie te verstrekken om strafbare feiten of fraude te voorkomen of op te sporen, om schade te voorkomen of als onderdeel van andere onderzoeken waar hiervoor een wettelijke basis is. Indien van toepassing zullen we u op de hoogte stellen van dergelijke juridische verzoeken, tenzij het verstrekken van kennisgeving door het juridische proces zelf verboden is.
- Met uw toestemming
- Individuen, inleners en andere derden – Wanneer u interesse heeft getoond met betrekking tot de huidige of toekomstige vacatures waar we aan werken, zullen we uw gegevens delen met degenen die betrokken zijn bij het wervingsproces in verband hiermee.
- Internationale overschrijvingen
- Om u bij het gebruik van onze wervingsdiensten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, kan het nodig zijn dat wij uw gegevens internationaal overdragen. Dit kan zijn tussen of binnen onze 10 SELECT BV-kantoren internationaal, naar buitenlandse klanten, naar cloudgebaseerde opslagproviders of andere serviceproviders om ons te helpen bij het werken als bedrijf. Waar we uw gegevens internationaal overdragen, zullen we er altijd voor zorgen dat dit in overeenstemming is met de gegevensbeschermingsregelgeving en dat de manier waarop we deze overdragen voldoende waarborgen biedt met betrekking tot uw persoonlijke informatie, binnen de internationale locaties van een bedrijf met behulp van Bindende bedrijfsregels;
- Ervoor zorgen dat we een volledige overeenkomst voor gegevensoverdracht hebben, waarin de huidige standaardcontractbepalingen zijn opgenomen zoals uiteengezet door de Europese Commissie bij het overdragen van gegevens van een gegevensbeheerder binnen de Europese Economische Ruimte naar gegevensbeheerders en verwerkers buiten de autoriteit van de verordening
- Uw gegevens overdragen naar een land dat is goedgekeurd door de Europese Commissie met betrekking tot hun lokale wetgeving inzake gegevensbescherming
- Als u ermee heeft ingestemd, of als er een andere wettelijke basis is voor de overdracht
- 5 Hoe lang bewaren we uw gegevens?
Onze algemene aanpak is om uw persoonlijke informatie alleen op te slaan zolang als we nodig zijn om dit te doen, of zolang de gegevens die we hebben relevant zijn. Wij hanteren daarom de volgende bewaartermijnen voor gegevens;
- We bewaren uw gegevens gedurende een periode van vijf jaar vanaf ons laatste punt van zinvol contact met u. Betekenisvol contact voor ons is wanneer u actief, mondeling of schriftelijk, met ons hebt gecommuniceerd met betrekking tot onze wervingsdiensten. Als kandidaat kan dit alle communicatie omvatten waarin u interesse toont in de mogelijke functies waaraan we werken, of waarin u ons een bijgewerkte versie van uw cv met betrekking tot deze functies hebt verstrekt.
- Als rekruteringsbedrijf zijn we verplicht om gegevens bij te houden van de diensten die we leveren om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen. Deze omvatten (zonder beperking);
Gedurende 12 maanden vanaf de datum waarop we voor het laatst onze wervingsdiensten aan u hebben geleverd, volgens de Gedragsregels van uitzendbureaus en arbeidsvoorwaarden, 2003.
Gedurende 6 jaar vanaf het einde van elk belastingjaar voor het bewaren van de loonadministratie op grond van de Wet inkomstenbelasting 2003.
- Beveiliging en vertrouwelijkheid
We zijn continu bezig met het implementeren en bijwerken van administratieve, technische en fysieke beveiligingsmaatregelen om uw informatie te beschermen tegen ongeoorloofde toegang, verlies, vernietiging of wijziging. Al onze gegevens worden opgeslagen in beveiligde databases waarvoor we robuuste beveiligingssystemen hebben om de kans op 'hacking' te beperken. Deze omvatten regelmatige kwetsbaarheids-, noodherstel- en penetratietests op onze interne systemen, en we zijn Cyber Essentials-gecertificeerd, wat ons een duidelijk beeld geeft van onze cyberbeveiligingsclassificatie en alle risicogebieden voor ons en onze klanten. Als u weet of reden heeft om aan te nemen dat uw persoonlijke gegevens verloren, gestolen, verduisterd of anderszins gecompromitteerd zijn, neem dan contact met ons op volgens de instructies in de sectie Contact met ons opnemen hieronder.
- Uw rechten
We nemen de bescherming van uw persoonlijke gegevens zeer serieus en het is belangrijk dat u de rechten begrijpt die u behoudt met betrekking tot uw gegevens, zelfs nadat u deze met ons hebt gedeeld;
- Rechten met betrekking tot geautomatiseerde besluitvorming – We zullen geen beslissingen nemen puur op basis van geautomatiseerde processen om uw geschiktheid te beoordelen voor de vacatures waaraan we werken.
- Rechten om een Subject Access Request (SAR) in te dienen - U hebt het recht om op elk moment te vragen om alle informatie die we over u hebben in te zien. Er zijn geen kosten voor deze service, tenzij u meer dan één verzoek voor hetzelfde hebt gedaan informatie.
- Recht op gegevensoverdraagbaarheid - Waar dit mogelijk is, hebt u het recht om ons te verzoeken de informatie die we over u hebben over te dragen aan een andere organisatie. Dit kan alleen met expliciete instructie van u en wij zullen uw gegevens nooit doorgeven aan andere organisaties zonder dat wij deze hebben ontvangen.
- Rechten om de verwerking te beperken – U hebt het recht om de verwerking van uw gegevens in bepaalde omstandigheden te beperken.
- Recht om toestemming in te trekken - Wanneer we uw toestemming hebben verkregen om uw informatie te verwerken (bijvoorbeeld voor marketingdoeleinden), hebt u eveneens het recht om deze toestemming op elk moment in te trekken en zullen we stoppen met het uitvoeren van het proces waarvoor we waarvoor we dit vasthielden, tenzij er een andere reden is die ons daartoe dwingt.
- Recht om te worden vergeten – Net als bij toestemming/intrekking van uw toestemming, heeft u het recht om te verzoeken dat uw gegevens uit onze systemen worden verwijderd. Het kan zijn dat we wettelijk verplicht zijn om bepaalde informatie over u te bewaren als we actief werk voor u hebben gezocht of als u via ons als uitzendkracht hebt gewerkt. Deze informatie wordt bewaard in onze beveiligde systemen en we zullen deze alleen bewaren zolang we wettelijk verplicht zijn dit te doen.
- Recht op rectificatie - wanneer de gegevens die we over u hebben feitelijk onjuist of onvolledig zijn, hebt u het recht om correctie of aanvulling te vragen en we zullen dit zonder onnodige vertraging doen.
- Recht om een klacht in te dienen – Als u niet tevreden bent over de manier waarop wij met uw persoonlijke gegevens omgaan, heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Information Commissioner's Office; https://ico.org.uk
- Neem contact met ons op
Als u vragen of opmerkingen heeft over de manier waarop wij uw persoonlijke gegevens verwerken, neem dan contact met ons op via [email protected] of door ons te schrijven op;
Functionaris voor gegevensbescherming,
N GAGE OPERATIONS LIMITED,
5e verdieping,
Colemanstraat 4,
Londen,
EC2R 5JJ